Historyk teatru, profesor nauk humanistycznych. Autorka m.in. monografii Teatr Narodowy 1949–2004, Dziady Dejmka, 30xWST. Warszawskie Spotkania Teatralne 1965–2010, Ryszarda Hanin. Historia nieoczywista, Dejmek, Jan Paweł Gawlik i Stary Teatr oraz licznych artykułów. Interesuje się problemami funkcjonowania świata widowisk we wszelkich formach, zagadnieniami kształtowania współczesnej przestrzeni teatralnej. Wykłada historię teatru i historię konwencji scenicznych na Wydziale Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Chory na polskość
Chory na polskość
Jestem gamblerem
Grupa pomocowa pod hasłem „aktorzy”
Aktywizacja stalinowskich genów
Reżyser powinien być między chmurami, nikt go nie widzi, ale wszyscy czują jego obecność
My po prostu nie chcieliśmy wiedzieć
Władza jest tylko kulą u nogi
Mobbing jest zawsze intencjonalny
Był wiarygodny
Uważność
Teatr nie może pouczać
Szara strefa
Profesjonalny asceta
Tkanka sztuki
Jestem faworytą Aleksandra hrabiego Fredry
Przygotowuję się do następnego ruchu
Redefinicja rzeczywistości
O Polsce dość
Świadoma autodestrukcja
Kim jest ten człowiek, który do mnie mówi
Nie mam prawa teraz pisać o wojnie
Pieczęć powagi
Lepiej się lamentuje w wodzie
Podejście od dołu
Świecąca szarość
Wyczucie absurdu
Efekt nieteatralny