Faust Goethego pozostaje wyzwaniem dla teatru, na polskich scenach nie doczekał się jeszcze inscenizacji na swoją miarę. Wiesław Małecki pisze o znaczeniu tego dzieła w niemieckiej kulturze i tradycji, a także o premierze Fausta w reżyserii Wojciecha Farugi. Najjaśniejszym punktem spektaklu jest świetny debiut Hanny Wojtóściszyn w Teatrze Narodowym w roli Małgorzaty, z aktorką rozmawia Maryla Zielińska. Joanna Lewicka – tegoroczna laureatka niemieckiej nagrody teatralnej Der Faust – opowiada Jarosławowi Cymermanowi o swojej pracy w Niemczech i w Polsce oraz o zrealizowanym w 2023 roku w Volkstheater Rostock przedstawieniu URFAUST – Prafaust. Motywy faustowskie odnajdziemy w niezliczonych dziełach literatury, sztuki i muzyki – Dorota Kozińska omawia recepcję Fausta Charlesa Gounoda. Dominika Kluźniak porównuje zawód aktora do uprawiania sportu.
Prafaust rzuca na Goethego zupełnie nowe światło
Razem umieramy, razem odchodzimy. Wracam do Fausta. Uważam, że miłość Małgorzaty ocala Fausta