Teatr, który się wtrąca

„Teatr, który się wtrąca”. Te słowa Zygmunta Hübnera od dekady służą jako motto Teatru Powszechnego pod dyrekcją Pawła Łysaka, ale scen, które mogłyby je umieścić na swoich sztandarach było i jest znacznie więcej. O to, co dalej z Powszechnym pyta Pawła Łysaka Maryla Zielińska. Małgorzata Piekutowa zestawia ze sobą dwie premiery – Baśń o wężowym sercu w Teatrze im. Żeromskiego w Kielcach z Nowym wspaniałym światem wystawionym w Teatrze im. Osterwy w Lublinie. Kalina Zalewska pisze o tym, jak Zygmunt Hübner rozumiał sens swoich słów w praktyce, prowadząc teatry: Wybrzeże w Gdańsku, Stary w Krakowie i Powszechny w Warszawie. Jarosław Cymerman przypomina wojnę teatrów w okresie powstania listopadowego w Lublinie. Grzegorz Kondrasiuk dzieli się z czytelnikami niezwykłym znaleziskiem dotyczącym bliskiej przyszłości Teatru Powszechnego…

W numerze 74:

Dlaczego „więcej niż teatr”?

Wysadziło mnie z bycia działaczem społecznym i politycznym w stronę skandalisty. Spowodowane było to, między innymi, zacietrzewienie obu stron, budowaniem podziałów. Rzeczywiście w naszym pokoleniu straciliśmy kontakt ze sobą

Pół serio

00:00:00 / 00:00