Należy do grona najwybitniejszych i najoryginalniejszych współczesnych twórców teatralnych. Od kilku lat Luk Perceval reżyseruje także w Polsce, lubi tu pracować, „bo wciąż czuć tu rodzaj rewolucyjnego gniewu, którego w innych częściach Europy już nie ma” – powiedział Anecie Pawlak w wywiadzie, który publikujemy. Aneta Pawlak pisze także o najnowszych premierach Percevala: 1984 wg Orwella w Berliner Ensemble i Wolf unter Wölfen wg Fallady w Thalia Theater w Hamburgu. Joanna Targoń rozmawia z Małgorzatą Zawadzką, aktorką Starego Teatru w Krakowie, która wystąpiła w dwóch przedstawieniach Percevala: 3Siostrach Czechowa i Pewnego długiego dnia O’Neille’a. Nasza felietonistka Dominika Kluźniak pisze o zapachu teatru.
Mam tylko trzy zasady: podczas próby nikt nie patrzy w komórkę, dzień zaczynamy od jogi i wszyscy są obecni
Siła obrazu i esencja to dwie rzeczy, jakie przyszły mi do głowy po obejrzeniu ostatnich spektakli Luka Percevala
Bardzo jestem ciekawa jak inne „dusze” odczuwają teatr, czym on pachnie innym nosom
Luk Perceval uzbroił mnie we wszystko, co potrzebne do bycia na scenie. Chociaż nazywam siebie aktorką gadżeciarą, bo uwielbiam otaczać się rekwizytami, to w O’Neillu tego nie potrzebowałam