Dwie dekady temu objawienie młodego teatru, dziś jeden z najlepszych aktorów średniego pokolenia. Jolanta Kowalska kreśli portret „jeźdźca pośród burzy”, bez którego trudno wyobrazić sobie teatry Strzępki i Klaty. Na pytanie Maryli Zielińskiej o odchodzenie z teatru i kryzys wieku średniego odpowiada: „Jestem absolute beginner”. Nowojorski Broadway jako czuły rejestrator społecznych i obyczajowych przemian w USA w relacji Marcina Zawady. Anna Sroka-Hryń w rozmowie z Marcinem Zawadą opowiada o specyfice kształcenia aktorów scen muzycznych. Z radością ogłaszamy kolejny felietonowy debiut na łamach RAPTULARZA – specjalnie dla nas pisze Dominika Kluźniak.
Czarnik nie chowa się za postacią, lecz filtruje ją przez siebie, stroi na swój ton. Bo też w genach aktorskich artysty próżno szukać klasycznych tradycji teatru – to osobowość bliższa światu rockowej sceny, z jej spontanicznością, energią, intensywnością relacji - opowieść Jolanty Kowalskiej o rolach Marcina Czarnika.
Spróbuję opowiedzieć o zmianach, jakie w ostatnich sezonach zaszły na Broadwayu. Nie uwierzycie - Marcin Zawada o ironii, melancholii i politycznej poprawności we współczesnym amerykańskim musicalu.
Moje pierwsze opowiadanie zaczynało się od słów: „Moja Matka zmarła przy porodzie mnie samego”
O Monice Strzępce, Glennie Gouldzie, języku węgierskim, odchodzeniu i powrotach do teatru
O polskim teatrze muzycznym i metodach kształcenia aktorów musicalowych