Dyskusja o słabej kondycji współczesnego dramatu polskiego oraz postulaty instytucjonalnego wsparcia twórców to od dziesięcioleci dyżurny temat prasy teatralnej. Mimo licznych konkursów dramaturgicznych i programów stypendialnych, mimo wielu prapremier na polskich scenach narzekania i diagnozy kryzysu nie cichną. Jak jest naprawdę? Magdalena Rewerenda wyciąga wnioski biorąc pod uwagę twarde dane oraz opinie dramaturgów i ekspertów. Anna Pajęcka analizuje sytuację dramatu dla dzieci i młodzieży w repertuarach teatrów całej Polski, przyglądając się także konkursom i rynkowi książki. Jacek Kopciński podsumowuje pięcioletni dorobek prowadzonego przez Instytut Teatralny projektu „Dramatopisanie”, jako preludium do dyskusji, na którą zapraszamy 3 grudnia. Ishbel Szatrawska, której dramaty obecne są nie tylko na polskich scenach, ale i na księgarskich półkach, o swojej twórczości opowiada Beacie Guczalskiej. W cyklu „Zbigniew Raszewski. Stulecie urodzin” Michał Januszaniec oddaje głos Tomaszowi Mościckiemu, uczniowi i autorowi wielu fotograficznych wizerunków Profesora.
Nigdy nie siadam do pisania dopóki, dopóty nie mam pomysłu na formę. Jeżeli nawet nie wszystkie rzeczy mam wymyślone, to struktura mnie prowadzi
Raszewski był wielkim pisarzem, który nigdy nie przekroczył progu fikcji