15 kwietnia zmarła Jadwiga Jankowska-Cieślak, wybitna tragiczka, ikoniczne wcielenie kobiecego buntu w polskim kinie lat siedemdziesiątych. Jolanta Kowalska i Małgorzata Dziewulska analizują fenomen teatralnego aktorstwa Jankowskiej-Cieślak, a Michał Rosa i Michał Smolis przypominają jej role filmowe. O współpracy z aktorką opowiadają Krystian Lupa w rozmowie z Beatą Guczalską i Krzysztof Warlikowski w rozmowie z Michałem Smolisem. Redakcja składa wyrazy wdzięczności za pomoc w zebraniu materiałów Rodzinie Jadwigi Jankowskiej-Cieślak oraz Grażynie Gudejko, Ewie Vedral, Michałowi Karapudzie, Redbadowi Klynstrze-Komarnickiemu i Jackowi Poniedziałkowi. Dominika Kluźniak poświęca swój felieton szczególnej sytuacji w życiu teatru – zmianie dyrekcji. W cyklu „Zbigniew Raszewski. Stulecie urodzin” za życzliwą zgodą prof. Magdaleny Raszewskiej publikujemy list Profesora do Janiny Ludawskiej.
Zawsze miałem wrażenie, że obcuję z kimś wewnętrznie zabitym, znoszącym dramat, wobec którego trzeba być ostrożnym, żeby nie zranić
Jadwiga nie była improwizatorem, wszystko budowała w sobie
Filtrowała świat analitycznie, a z drugiej strony w środku był gigantyczny ogień. Miałem poczucie, że ona to próbowała zamaskować, żeby nie powiedzieć światu, że emocja zaraz ją rozerwie.